Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (24)Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Федоренко С. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Федоренко С. В. 
Виховання естетичної культури у старшокласників середніх спеціалізованих шкіл мистецтв Великої Британії: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / С. В. Федоренко ; НАПН України, Ін-т пробл. виховання. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто психолого-педагогічну проблему виховання естетичної культури (ЕК) старшокласників середніх спеціалізованих шкіл мистецтв (ССШМ) Великої Британії (ВБ) та впровадження британського досвіду (БД) в освітню практику України. Визначено зміст ЕК особистості в педагогічній теорії ВБ, охарактеризовано особливості організації процесу виховання ЕК старшокласників у британських ССШМ. Проаналізовано подібність та відмінність у підходах британських і вітчизняних учених до визначення поняття "естетична культура" у науково-мистецькій парадигмі сучасної освіти та розкрито його зміст. Узагальнено досвід реалізації змісту, форм і методів виховання ЕК старшокласників у ССШМ ВБ (напрями спеціалізації: виконавчі та візуальні мистецтва, медіа-мистецтва). Проведено порівняльний аналіз програм з мистецьких дисциплін для середніх шкіл ВБ й України. Подано рекомендації щодо використання БД виховання ЕК підлітків в українському освітньому просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421,355 + Ч424(4ВЕЛ)714.6 + Щ10 р(4ВЕЛ)2
Шифр НБУВ: РА381919 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Вороніна Г. Р. 
Розвиток професійної перспективи старшокласників міських технологічних коледжів Англії / Г. Р. Вороніна. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі розвитку професійної перспективи старшокласників в освітньому процесі міських технологічних коледжів Англії. Шляхом теоретичного аналізу узагальнено психолого-педагогічне підґрунтя проблеми розвитку професійної перспективи англійських старшокласників; розглянуто сутність понять, якими послуговуються британські фахівці у сфері розвитку професійної перспективи старшокласників: «перспектива», «часова перспектива», «професійно орієнтоване навчання». Виокремлено й схарактеризовано структурні компоненти професійної перспективи англійських старшокласників (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільної спонуки, діяльнісний); уточнено сутність поняття «професійна перспектива англійського старшокласника». Розкрито організаційно-методичні особливості освітнього процесу у міських технологічних коледжах Англії щодо розвитку професійної перспективи старшокласників; узагальнено форми та методи, спрямовані на розвиток професійної перспективи старшокласників у досліджуваних англійських закладах середньої освіти. На основі порівняльного аналізу проблеми розвитку професійної перспективи старшокласників в Англії та Україні розроблено рекомендації щодо використання конструктивних ідей англійського досвіду в українському освітньому середовищі.^UThe thesis presents the original research on developing career perspective of high school students of the city technology colleges in England. Based on the concepts of time perspective and career well-being the scholarly background for the issue of career perspective is outlined. The notions “perspective”, “time perspective”, “work-related learning” are characterized. Structural components of the career perspective of the English high school students (cognitive, emotional and values, voluntary prompt, activity) are determined. The organizational and methodological features of the educational process in the city technology colleges of England for developing high school students' career perspective are identified. The effective forms and methods for developing high school students' career perspective in the educational process of the city technology colleges are considered. The results of the comparative analysis on the problem of career perspective development of high school students in England and Ukraine are presented, the recommendations on the implementation of constructive ideas of the English experience in educational environment of Ukraine are provided.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Шаранова Ю. В. 
Виховання громадянськості студентів у закладах вищої освіти США / Ю. В. Шаранова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вперше представлено наукове осмислення проблеми виховання громадянськості студентів у контексті вищої освіти США. Виявлено, що виховання громадянськості студентів на основі поваги до прав кожної людини, визнання влади закону, свідомого добровільного виконання громадянами своїх обов'язків та піклування про загальний добробут є ключовою концепцією філософії вищої школи США. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження проблеми виховання громадянськості американських студентів у єдності цілей, організаційних форм і методичних засад її реалізації в закладах вищої освіти США, зокрема: вивчено і систематизовано наукові погляди на педагогічний феномен «громадянськість особистості» у контексті вищої освіти США; досліджено й узагальнено широку типологію досліджуваного феномену; виокремлено і схарактеризовано когнітивний, емоційно-ціннісний і праксеологічний компоненти громадянськості американських студентів; визначено і схарактеризовано організаційно-педагогічні умови виховання громадянськості студентів та форми і методи їхньої практичної реалізації у вищій школі США; проаналізовано стан розробленості проблеми виховання громадянськості студентської молоді в Україні; узагальнено американський досвід з виховання громадянськості студентів у форматі рекомендацій, які доцільно враховувати в українському освітньому середовищі; введено у вітчизняний науковий обіг маловідомі директивні документи урядових і недержавних громадських організацій США щодо громадянського навчання і виховання студентів бакалаврату та доповіді національних комісій США про стан, тенденції і перспективи розвитку громадянської освіти.У дослідженні уточнено зміст і сутність поняття «громадянськість» та укладено глосарій базових понять дослідження проблеми виховання громадянськості студентів закладів вищої освіти США.^UThe dissertation is the first attempt to give a scholarly insight into the problem of shaping students' citizenship in the context of the U. S. higher education.It has been found that shaping students' citizenship based on respect for the rights of everyone, recognition of the rule of law, conscious voluntary performance of the duties, and concern for the common good is a key concept in the U.S. higher education philosophy. This concept presupposes the priority of preparing students as responsible members of a democratic society for conscious activity for the benefit of the community.The novelty of the study results lies in the fact that for the first time in the Ukrainian pedagogical science comprehensive research into the problem of shaping students' citizenship in the unity of goals, organizational forms and methodological principles of its implementation in the U. S. higher education institutions is carried out, in particular: scholarly views on pedagogical phenomenon “citizenship of a personality” in the context of the U. S. higher education are studied and systematized; a wide typology of the phenomenon under scrutiny is researched into and generalized; the cognitive, emotional-value and praxeological components of the U. S. students' citizenship are singled out and characterized; the organizational and pedagogical conditions of shaping students' citizenship, as well as forms (interactive lectures, Socratic seminars, tutorials, problem-solving classes, demonstration classes to present the results of community service, practical classes in real conditions, field-based learning classes) and interactive methods (discussion methods (Socratic conversation, debate, discussion, “world café” method, “barometer” method, story method), project methods of organizing and gaining experience of socially significant activity (problem-based learning, experiential learning, case method, place-based learning); role play methods) of their practical realization in the U. S. higher education institutions are defined and characterized; the state of elaborating the problem of shaping students' citizenship in Ukraine is analyzed; the U. S. experience in shaping students' citizenship is generalized and elaborated in the format of recommendations worth implementing in the Ukrainian educational environment; little-known documents of the U. S. governmental and non-governmental organizations on the policy of civic education of youth, as well as reports of the U. S. national commissions on the state and trends of civic education are put into the academic circulation in Ukraine.The research clarifies the content and essence of the concept “citizenship”, and provides a glossary of basic terms of the research.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кравченко Т. В. 
Формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. В. Кравченко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вперше представлено наукове осмислення проблеми формування громадянської ідентичності студентів у контексті вищої освіти Великої Британії. Виявлено, що в британському науково-педагогічному дискурсі досліджують історію та сучасний стан феномену громадянської ідентичності як сукупності ідентичностей чотирьох рівновеликих «націй» (англійців, шотландців, ірландців, валлійців). Встановлено, що аналізований науково-педагогічний дискурс сьогодення відображає дві історичні тенденції – становлення цілісної громадянської спільноти у Великій Британії та водночас разом з цим актуалізацію етно-націй на основі етнічних відмінностей за умови негласної заборони на націоналізм «титульної нації» англійців.З’ясовано, що громадянську ідентичність як реалізацію на практиці патернів морально-правової поведінки пов’язують з усвідомленням, осмисленням та емоційно-ціннісним наповненням і переживанням людиною своєї приналежності до спільноти громадян тієї чи іншої держави, а також з її проактивною участю у соціальному та політичному житті держави загалом та громади зокрема.У дослідженні під поняттям «громадянська ідентичність британського студента» розуміється динамічна, інтегративна характеристика особистості, що виявляється в соціально відповідальній поведінці та задоволенні потреб особистості в самоствердженні й самореалізації в суспільно значущій та/або суспільно політичній діяльності на основі ціннісного ставлення до певної громади зокрема та держави проживання загалом, комплексу знань з різних суспільних сфер і здатності до мультиперспективності. Виокремлено та схарактеризовано когнітивний, емоційно-ціннісний і праксеологічний компоненти громадянської ідентичності британського студента.Досліджено науково-педагогічне підґрунтя освітнього процесу з формування громадянської ідентичності британських студентів, яке представлено комплексним поєднанням здобутків: педагогіки громадянської залученості (забезпечує теоретично-методичні засади для організації та виконання студентами суспільно значущої діяльності); концепції дії (розглядає молодих людей як громадян-акторів змін сьогодення, а не лише майбутнього); критичної педагогіки (враховує моральну поведінку, колективну/соціальну діяльність, суб’єктивний/контекстний підхід, рефлексію і праксис).На підставі аналізу нормативних документів у сфері громадянської освіти студентів у вищій школі Великої Британії, осмислення й узагальнення науково-педагогічних здобутків британських педагогів виокремлено та схарактеризовано чотири організаційно-педагогічні умови формування громадянської ідентичності студентів університетів Великої Британії (актуалізація студентоцентрованого підходу до освітнього процесу; громадянська залученість студентської молоді до суспільно значущої діяльності; запровадження соціально-педагогічного співробітництва між університетами та місцевими громадами за посередництвом громадських організацій місцевого і національного рівнів; міждисциплінарне інтегрування англійської мови як державної) та форми і методи (зокрема інтерактивні проблемно-пошукові методи) їх реалізації на практиці. Здійснено порівняльний аналіз стану розробленості проблеми формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії й України, критеріями якого було обрано теоретичні засади розроблення досліджуваної проблеми в обох країнах та організаційно-методичне забезпечення формування громадянської ідентичності студентів британських й українських закладів вищої освіти. Окреслено перспективні напрями запозичення прогресивних ідей британського педагогічного досвіду в освітнє середовище України та розроблено рекомендації щодо їхнього конструктивного використання.^UThe thesis is the first attempt to give a scholarly insight into the problem of forming the civic identity of students in the context of higher education in Great Britain.It has been found that the history and current state of the phenomenon of civic identity as a set of identities of four equal “nations” (English, Scottish, Irish, Welsh) are being investigated in the British scholarly and pedagogical discourse. It has been established that the discourse under study reflects two historical trends – the formation of a coherent civil community in Great Britain and, at the same time, the actualization of ethno-nations based on ethnic differences under the condition of an implicit ban on the nationalism of the “title nation” of the English. It has been established that civic identity as the practical implementation of moral and legal behavior patterns is associated with the awareness, understanding and emotional and valuable content and experience of one’s belonging to the community of citizens of a particular state, as well as with its proactive participation in social and the political life of the country in general and the community in particular.In the study, the concept “civic identity of a British student” is viewed as a dynamic, integrative characteristic of an individual, which manifests itself in socially responsible behavior and satisfaction of the individual's needs for self-affirmation and self-realization in socially significant and/or socially political activities based on a valuable attitude to a certain community, in particular, and the state living in general, the complex of knowledge from various fields of society and the ability to multiperspectivity. The cognitive, emotional-value and praxeological components of the British student’s civic identity have been singled out and characterized.The scholarly and pedagogical foundations of the educational process aimed at forming civic identity of British students are researched into, representing a complex of acquisitions of: the pedagogy of civic involvement (provides theoretical and methodological foundations for the organization and performance of socially significant activities by students); the concept of action (considers young people as citizens-actors of changes in the present, not only in the future); critical pedagogy (takes into account moral behavior, collective/social activity, subjective/contextual approach, reflection and praxis).On the basis of the analysis of normative documents in the field of civic education of students in the higher education of Great Britain, the understanding and generalization of the scientific and pedagogical findings of British teachers, four organizational and pedagogical conditions for the formation of the civic identity of students of the universities of Great Britain have been distinguished and characterized (actualization of the student-centered approach to the educational process; civic involvement student youth to socially significant activities; the introduction of socio-pedagogical cooperation between universities and local communities through the mediation of public organizations at the local and national levels; interdisciplinary integration of English as a state language), and forms and methods (in particular, interactive problem-solving methods) of their implementation in practice.In accordance with the defined criteria (the theoretical foundations of the development of the researched problem in both countries, and organizational and methodological support for the formation of the civic identity of students of British and Ukrainian institutions of higher education), a comparative analysis of the state of development of the problem of forming the civic identity of students of higher education institutions of Great Britain and Ukraine has been carried out. Prospective directions for borrowing progressive ideas of British pedagogical experience into the educational environment of Ukraine have been outlined, and recommendations for their constructive use have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського